Zmiany jakie zachodzą w sposobach prowadzenia działalności, zmierzają w kierunku mobilności i transformacji. Jest wiele firm pracujących zdalnie, jak i freelancerów, którzy nie posiadają własnego biura. Dlatego też wirtualne biura zyskują na popularności, mają coraz więcej Klientów i również ich zakres usług się poszerza. Nie udostępniają już tylko adresu firmowego, ale też obsługują korespondencję, wynajmują sale konferencyjne i miejsca pracy na godziny. Zwiększająca się ilość obowiązków i klientów spowodowała, że pojawił się problem z ich sprawną obsługą. Zapotrzebowanie na pracowników zwiększyło się, co generuje dodatkowe koszty. Ponadto, Klienci oczekują, że będą na bieżąco informowani o odebranej korespondencji czy będą też mieli możliwość wirtualnego zarezerwowania sali konferencyjnej. W tym momencie do akcji wkracza DESKTOMY.
Jako doświadczona firma, działająca aktywnie w obszarze dedykowanych rozwiązań informatycznych dla bardzo różnych branż, dostrzegamy braki w systemach, które wymagają uzupełnienia. Zauważyliśmy je także w programach przeznaczonych do obsługi wirtualnych biur. Liczne rozmowy i analizy tego segmentu rynku, bezpośrednio z pracownikami wirtualnych biur, dały nam pogląd na istotne potrzeby, indywidualne wymagania i specyfikę tego rodzaju współpracy z Klientem.
Podczas pracy nad wdrożeniem systemu, zdecydowaliśmy się na stworzenie go w modelu SaaS. Dzięki takiemu rozwiązaniu, w atrakcyjny cenowo sposób, możemy dotrzeć do do docelowej grupy klientów. Dodatkowym atutem jest bezpieczeństwo systemu. Każdorazowo zamieszczane informacje przez użytkownika są szyfrowane i przechowywane na specjalnych serwerach, zabezpieczonych przed nieupoważnionym wglądem oraz zniszczeniem. Daje to także gwarancję trwałości przechowywanej w ten sposób dokumentacji.