Czym jest WCAG?

WCAG – czyli Web Content Accessibility Guidelines – to wytyczne, które definiują, jak tworzyć strony i aplikacje przyjazne dla wszystkich użytkowników, niezależnie od ich ograniczeń. To zbiór międzynarodowych wskazówek, które określają, jak budować dostępne treści cyfrowe. Składają się na nie 4 podstawowe zasady:

Kiedy WCAG to dobra praktyka?

To, że podmioty publiczne, takie jak urzędy, szkoły, uczelnie, biblioteki czy szpitale, muszą zadbać o WCAG wiadomo od dawna. Od czerwca 2025 dołączyły do nich sklepy internetowe, aplikacje mobilne, dostawcy usług cyfrowych oraz systemy zawierające płatności online. Jednak nawet gdy nasz biznes nie podlega ustawie, warto wdrożyć WCAG, aby:

Ten ostatni podpunkt to główny problem, który WCAG ma rozwiązać i zazwyczaj myślimy tutaj o osobach z niepełnosprawnościami lub o seniorach. Ma to jednak wpływ również na ograniczenia tymczasowe takie jak złamana ręka czy techniczne problemy z niską przepustowością internetu.

Nie trzeba od razu wdrażać wszystkich zasad, czasami wystarczy:

To małe rzeczy, które zrobią dużą różnicę.

Co dalej?

Jeśli jesteś podmiotem, który musi wdrożyć WCAG – napisz do nas. Pomożemy przeprowadzić audyt i wprowadzić odpowiednie zmiany.

Jeśli nie masz takiego obowiązku – tym bardziej warto to zrobić dla swoich użytkowników. Wskażemy najważniejsze obszary i pomożemy wdrożyć dostępność krok po kroku.

Dostępność to inwestycja w lepsze doświadczenia twoich użytkowników i lepszy wizerunek twojej marki.