Użytkownicy urządzeń z systemami Android oraz iOS pobierają je rocznie ok. 80 miliardów razy! Obejmują swoimi funkcjonalnościami praktycznie wszystkie możliwe obszary naszego życia, od biznesu, poprzez handel, komunikację, edukację po rozrywkę. Jednak, kiedy tworzymy aplikację, to nie jej rodzaj jest najważniejszy, a miejsce gdzie spotykają się potrzeby pomysłodawcy z potrzebami użytkownika. Bo dobra „apka” to taka, do której użytkownik ciągle wraca, nie taka, z którą miał kontakt jedynie chwilę po zainstalowaniu.
W wymiarze biznesowym nasze aplikacje realizują najczęściej takie funkcje jak:
Twój pomysł na aplikację powinien zostać poddany wieloaspektowej analizie. To może zaoszczędzić wiele czasu oraz pieniędzy. Szczególnie jeśli odpowiesz sobie negatywnie na kilka najistotniejszych pytań.
Czy wielkość zakładanej grupy docelowej oraz korzyści jakie wyniosą z udostępnienia aplikacji uznajemy za wystarczające, aby rozpoczynać projekt? Czy aplikacja mobilna jest optymalnym rozwiązaniem – być może tańsza aplikacji webowa równie dobrze zaspokoi oczekiwania otoczenia.
Jak wygląda konkurencja wobec naszego rozwiązania? To szczególnie istotne pytanie w przypadku aplikacji komercyjnych, ale analiza konkurencyjnych produktów biznesowych może nam również podsunąć wiele ciekawych pomysłów na to jak myśleć
o planowanym rozwiązaniu.
Twój pomysł ‑ już na etapie jego „rodzenia się” ‑ będzie generował jakieś wyobrażenie o oferowanych funkcjach.
Od samego początku warto analizować tę sferę przez pryzmat konieczności integrowania aplikacji z innymi rozwiązaniami informatycznymi w firmie, czy z zewnętrznymi rozwiązaniami on‑line lub funkcjami urządzenia, na którym będzie instalowana.
Możliwie najbardziej precyzyjna analiza grupy docelowej przyszłych użytkowników aplikacji to punkt wyjściowy. Czy będą oni głównie wewnątrz naszej organizacji, czy w jej bliskim otoczeniu, czy zamierzamy wypłynąć na szerokie wody i zaproponować rozwiązanie, które nie zakłada żadnych ograniczeń w korzystaniu z niego.
Czy możemy wskazać najpopularniejsze formy korzystania z urządzeń mobilnych przez naszego potencjalnego użytkownika – rodzaje urządzeń, systemy operacyjne, okoliczności w jakich będą najczęściej sięgać po naszą aplikację?
Kolejnym ważnym pytaniem, na które trzeba sobie odpowiedzieć to sposób finansowania i utrzymania naszego rozwiązania. Aplikacje biznesowe zazwyczaj przez cały cykl swojego życia są finansowane przez swojego właściciela ‑ nie zamyka to jednak drogi do osiągania innych korzyści płynących z udostępniania naszej aplikacji (współpraca B2B z partnerami, nakierowana na grupę użytkowników).
Aplikacje komercyjne zakładają potencjalne przychody – z reklam, z abonamentu, z innych źródeł (np. współpracy z dostawcami usług komplementarnych). Warto umiejscowić swój pomysł gdzieś na tej mapie, aby od początku myśleć o działaniu w ramach przyjętej strategii.
Po uruchomieniu Twojej aplikacji możesz nadal korzystać z naszych usług w zakresie jej rozwoju i wsparcia technicznego. To, co osobie „nietechnicznej” zajmie sporo czasu, nasi specjaliści załatwią w mig. Zwłaszcza, gdy realizowaliśmy ten projekt dla Ciebie. Zadbamy o aktualizacje kodu i bezpieczeństwo, dodamy kolejne moduły i funkcje w zależności od Twoich potrzeb.