Czy dziś, w czasach mediów społecznościowych oferowanie newslettera ma jeszcze sens? Oczywiście! Ale pod pewnymi warunkami. Musimy tworzyć wartościowe treści, poważnie podchodzić do analizy efektów oraz wdrożyć to narzędzie jako uzupełniające, nie zaś kluczowe w swej strategii komunikacji. Wtedy może się udać!
Co ważne, aby stworzyć newsletter w WordPress, nie trzeba posiadać zaawansowanych umiejętności programistycznych. Choć jak zawsze, należy rozważyć czy warto zainwestować własny czas na zgłębianie tematu, a następnie drogę prób i błędów. Tym, którzy odpowiedzą „nie” – polecamy nasze wsparcie. Dla tych, którzy odpowiedzą „tak, zaryzykuję” mamy kilka wskazówek.
Co to jest newsletter?
Newsletter – czyli e-biuletyn – to subskrypcja e-mail, w której wiadomości są uruchamiane z określoną częstotliwością, na przykład raz w tygodniu, raz na dwa dni lub za każdym razem, gdy subskrybent podejmie określone działanie. Treścią newslettera może być wszystko, co realizuje założenia naszej strategii komunikacji marketingowej. Na przykład:
- Ostatnio opublikowane artykuły
- Zaproszenia na webinary czy do zapoznania się z własnymi poradnikami
- Informacje o udziale w targach czy konferencjach
- Oferty produktów
- Kupony rabatowe
Dlaczego newslettery są ważne w kontekście sprzedażowym?
Aby zrozumieć, jak tworzyć newslettery za pomocą WordPressa i dlaczego warto zainwestować w to narzędzie, najpierw musimy zrozumieć rolę, jaką pełni marketing treści na naszej stronie www. Jeśli naszym głównym celem jest udostępnianie wysokiej jakości treści odwiedzającym i przekształcanie ich w leady. Czy rozwiązanie e-mail marketingu, jakim jest newsletter ciągle może takie cele realizować?
Ja podają w swym raporcie podsumowującym 2023 rok przedstawiciele platformy e-mailingowej GetRespose, wysyłamy coraz więcej wiadomości email! Raport uwzględnia blisko 74 mln wiadomości wysłanych przez klientów GetResponse w Polsce, a to aż o 22 mln więcej niż w 2022 roku.
W tym roku zaobserwowaliśmy znaczny wzrost średnich wskaźników zaangażowania zgłaszanych przez marketerów emailowych na całym świecie. W Polsce średnie wyniki otwarć wzrosły o 7,14 punktów procentowych (pp), podczas gdy kliknięcia wzrosły o 2,16 pp. W tym samym czasie średnie wskaźniki rezygnacji z subskrypcji pozostały stabilne (+0,03 pp), a wskaźnik odrzuceń nieznacznie spadł (-0,06 pp)
Co oferuje WordPress do tworzenia newsletterów?
Funkcje, jakie oferuje platforma WordPressa wraz z dostępnymi w znacznej liczbie wtyczkami, dają spore możliwości tworzenia atrakcyjnych biuletynów, zaspokajających praktycznie wszystkie oczekiwania. Co sprawia, że warto rozważyć rozpoczęcie przygody z komunikacją poprzez newsletter właśnie w oparciu o WordPress?
- WordPress nie ogranicza użytkowników do określonej liczby subskrybentów ani wysyłek. Możesz rozwijać swoją publiczność i publikować bez ograniczeń. Wybierasz to, co jest najlepsze dla Ciebie i Twoich czytelników.
- Elegancki, przyjazny dla użytkownika interfejs edycyjny pomaga tworzyć dynamiczne newslettery, jednocześnie ograniczając rozpraszanie uwagi.
- Funkcje takie jak WordPress Reader, wbudowana obsługa kanałów RSS i łatwe udostępnianie w mediach społecznościowych pomagają użytkownikom nawiązać kontakt z odbiorcami.
- Dzięki WordPressowi możesz łatwo migrować istniejące listy subskrybentów z jednej witryny WordPress do innej.
- Bogactwo szablonów tematycznych ułatwia tworzenie i dostosowywanie bogatych i wyrazistych newsletterów, o jakich marzysz.
Jak tworzyć newslettery w WordPressie? Przegląd wartościowych rozwiązań
To właściwie 2 wtyczki ‑ jedna dla formularzy, druga dedykowane WooCommerce. Rozwiązanie oferujące zarządzanie całym procesem „od a do z”. Zbieranie adresów e‑mail jest łatwe dzięki pop‑upom i formularzom zintegrowanym ze stroną. Po rejestracji przez formularza wykorzystać można zaawansowany kreator automatyzacji, aby pielęgnować go za pomocą automatycznych kampanii.
Edytor Drag & drop z zaawansowanymi funkcjami dostosowywania i szablonów sprawia, że tworzenie tych wiadomości e‑mail jest bardzo proste.
Integracja z WooCommerce umożliwia korzystanie z wielu funkcji e‑commerce, takich jak dodawanie produktów do newsletterów, automatyzowanie wiadomości e‑mail na podstawie zakupów, wysyłanie wiadomości o porzuconych koszykach i synchronizowanie kontaktów ze sklepu z MailerLite.
Newsletter WordPress to aplikacja z wersją płatną i bezpłatną, która umożliwia tworzenie treści i wysyłanie nieograniczonej liczby newsletterów do Twojej listy kontaktów.
Oprócz tego aplikacja ma ciekawą funkcję wysyłania wiadomości e‑mail z powiadomieniami o nowych treściach na Twoim blogu. Działa ona w nieco bardziej intuicyjny sposób niż kanał RSS.
Mailster to wtyczka do newslettera dla WordPress, która pozwala użytkownikom tworzyć, zarządzać i śledzić kampanie e‑mailowe bezpośrednio na pulpicie nawigacyjnym WordPress. Wtyczka ta eliminuje potrzebę pracy z zewnętrznymi platformami, zapewniając kompleksowe rozwiązanie do e‑mail marketingu w samym WordPressie. Koncentrując się na integracji, pozwala zarządzać subskrybentami, tworzyć kampanie za pomocą wbudowanego edytora i monitorować wydajność poczty e‑mail bez opuszczania zaplecza strony internetowej. To świetny wybór, jeśli zależy nam na skutecznej automatyzacji kampanii.
Mailster umożliwia wysyłanie newsletterów, które są powiązane z konkretnymi postami, wydarzeniami lub produktami. Oferuje również ponad 400 różnych szablonów do wypróbowania, co ułatwia dostosowywanie newsletterów do odbiorców. Możliwości segmentacji dodatkowo pomagają zwiększyć wskaźniki otwarć i zaangażowanie odbiorców. A dodatkowo ‑ szczegółowe analizy kampanii dostępne są w czasie rzeczywistym.
Mailchimp dla WordPressa pomaga użytkownikom tworzyć ciekawe formularze rejestracyjne, aby skutecznie rozwijać swoje listy mailingowe. Integruje się również w pełni z WordPressem i wszelkimi istniejącymi formularzami, które zostały już wcześniej stworzone.
Użytkownicy zainteresowani tą wtyczką mogą skorzystać z nieocenionych funkcji, takich jak szybkie połączenie z Mailchimp i w pełni konfigurowalne formularze rejestracyjne. Integruje się również bezproblemowo z różnymi istniejącymi wtyczkami WordPress i może być dostosowywana do integracji z innymi. Możesz nawet używać jej do obsługi zamówień WooCommerce, aby uzyskać bardziej przyjazną dla użytkownika funkcjonalność.
Dwie ważne pojęcia na koniec: SMTP oraz RODO
Rozwiązania zapewniające, że nasze newslettery nie będą trafiać do spamu to takie, które jest kompatybilne z zaufanym protokołem SMTP. SMTP, czyli Simple Mail Transfer Protocol, służy do przesyłania wiadomości między kontami e‑mail. SMPT używa odpowiedniego uwierzytelniania, aby nasze biuletyny nie trafiły do folderu “śmieci”.
Ważną kwestią w krajach Unii Europejskiej jest ochrona danych osobowych. Warto zapoznać się z tym aspektem komunikacji marketingowej, aby uniknąć nieprzyjemności związanych z brakiem zgodności własnych procedur z obowiązującymi uregulowaniami prawnymi.