MBT Media Sp. z o.o.
Konduktorska 33
40‑155 Katowice
Based in Poland, delivering worldwide.

Landing page – strona www do zadań specjalnych

Landing page (strona docelowa) to specyficzny rodzaj strony internetowej zaprojektowany w celu przekonania użytkowników do podjęcia określonego działania. Na przykład zapisania się do newslettera, zakupu produktu lub rejestracji na wydarzenie.

Można zapytać: ale po co właściwie tworzyć specjalną stronę, kiedy to samo można powiedzieć na głównej, firmowej witrynie? Tu pojawia się zjawisko, zwane „paradoksem wyboru”. U jego podstaw leży mechanizm: im więcej opcji dajesz ludziom, tym trudniej jest im podjąć decyzję i działać. Wiele elementów znajdujących się na firmowej stronie www sprawia, że konwersja zaplanowana dla określonej akcji jest trudno osiągalna, ponieważ przez cały czas odciągamy uwagę odwiedzających od naszego głównego celu.

 

Co to jest strona docelowa?

Użytkownicy często trafiają na „landingi” za pośrednictwem kampanii reklamowej typu pay‑per‑click. Ale mogą je również znaleźć za pośrednictwem strony głównej, postów w mediach społecznościowych, bezpłatnych wyników wyszukiwania i kampanii mailingowych.

Gdy użytkownik znajdzie się na stronie docelowej, jest zachęcany do podjęcia działania, a jeśli je podejmie, mówimy wtedy o zjawisku konwersji. Zazwyczaj strony docelowe o wysokiej konwersji zachęcają użytkowników do podjęcia tylko jednego takiego działania, na przykład do wypełnienia niestandardowego formularza rejestracji na stronie.

Dlatego też landing page powinien mieć jasną hierarchię treści, podporządkowaną jej warstwę wizualną oraz właściwie skonstruowane (zlokalizowane w strukturze) wezwanie do działania. Ważne jest również, aby taką stronę przetestować oraz zoptymalizować pod kątem maksymalizacji konwersji.

 

Co odróżnia stronę główną od strony docelowej?

 Nasycenie linkami. Na typowej stronie głównej można zazwyczaj znaleźć co najmniej kilkanaście linków. Często jest to menu nawigacyjne u góry, linki w stopce i wiele w treści strony. Jednak na dobrze zoptymalizowanej stronie docelowej zwykle znajduje się mniej linków, a czasem tylko jeden ‑ link umożliwiający użytkownikom konwersję.

Wyraźne wezwania do działania. Strona główna przedstawia firmę i służy jako platforma informacyjna, z której użytkownicy mogą przejść do innych zakątków witryny. Ponieważ strona główna ma tak wiele zadań „do wykonania”, jej treść jest często przekrojowa i zawiera mniej konkretnych wezwań do działania (np. „dowiedz się więcej”). Ponieważ strony docelowe mają jeden cel, mają dostosowane wezwania do działania (np. „pobierz nasz darmowy ebook”).

Różni odbiorcy i cel. Wiele osób odwiedzających stronę główną prawdopodobnie nie zdecydowało jeszcze, czego chcą. Użytkownicy, którzy trafiają na strony docelowe, wykazali już zainteresowanie tym, co oferujesz. Podjęli działanie i są bardziej gotowi do konwersji.

Projektujemy strony na każdą okazję

Dwa rodzaje stron typu „landing page”

Jeśli chodzi o strukturę, strony docelowe realizują zazwyczaj jedną z dwóch funkcji: generowania leadów lub kierowania użytkowników do następnego kroku.

Strony docelowe agregujące leady

Ten typ stron docelowych, znany również jako strony „lead gen” i „lead capture”, koncentruje się na zbieraniu danych o potencjalnych klientach. Cechą charakterystyczną strony przechwytywania leadów jest formularz, który służy jako wezwanie do działania. W zamian za produkt lub usługę prosi użytkowników o podanie danych, takich jak imię i nazwisko, adres e‑mail i numer telefonu.

Dane te służą również innemu celowi. Dzięki zebranym informacjom możesz dowiedzieć się więcej o swoich potencjalnych klientach, a następnie skoncentrować się na tych działaniach marketingowych, które do nich pasują, a tym samym maksymalizują prawdopodobieństwo konwersji. Może to zwiększyć zwrot z inwestycji (ROI), zwłaszcza jeśli prowadzisz płatne kampanie reklamowe.

Strony docelowe generujące leady są również cennym zasobem w przypadku firm, dla których pielęgnowanie relacji z potencjalnymi klientami jest jednym z marketingowych priorytetów.

Strony docelowe generujące działanie

W przeciwieństwie do stron typu lead gen, które wykorzystują formularze, centralnymi punktami stron docelowych typu click‑through są przyciski CTA. Kliknięcie przycisku przekierowuje użytkowników na stronę, na której mogą wykonać żądaną akcję.

Na przykład przycisk z napisem „umów się na webinar” może przenieść użytkownika na stronę planowania, „zamów X teraz” przekieruje na stronę koszyka i tak dalej.

Tego typu strony zlinkowane są najczęściej z witrynami e‑commerce. Oprócz przycisku CTA, takie strony docelowe zazwyczaj zawierają informacje niezbędne do podjęcia decyzji zakupowej, takie jak szczegóły produktu lub opinie użytkowników.

 

Landin page właściwie dobrany

 Właściwe zastosowanie takiego narzędzia jak landing page wymaga odpowiedniej analizy własnych procesów sprzedażowych. Strony docelowe do generowania leadów zazwyczaj obsługują odbiorców z górnej części lejka sprzedażowego, którzy dopiero zaczynają odkrywać rozwiązania i nie są gotowi do dokonania zakupu. Ci odwiedzający są bardziej skłonni do wymiany swoich danych kontaktowych w zamian za wartościowe treści lub zasoby. Z kolei strony docelowe typu click‑through skierowane są do potencjalnych klientów ze środkowej lub dolnej części ścieżki zakupowej, którzy wykazali już zainteresowanie ofertą i są bliżsi podjęcia decyzji o dokonaniu zakupu.

Poprzedni
Polecane wpisy
#Mobilefriendly#Optymalizacja#Strona internetowa

Checklista: Czy moja strona www jest na pewno przyjazna dla przeglądających na komórce?

Czytaj więcej
#Błędy#Strona internetowa#WordPress

Pierwsza strona www w WordPress samodzielnie? Najczęściej popełniane błędy

Czytaj więcej
#Porady#Strona www#Systemy rezerwacyjne

Strona internetowa wakacyjnego obiektu na wynajem

Czytaj więcej
Wszystkie wpisy