Podczas gdy kod kreskowy przechowuje informacje w poziomie, kod QR robi to zarówno w poziomie, jak i w pionie. Dzięki temu kod QR może pomieścić ponad sto razy więcej informacji. Dziś, kiedy wygenerowanie takiego kwadracika na własne potrzeby jest dziecinnie łatwe, możemy zastanowić się, jak może wesprzeć naszą nową / planowaną aplikację. Oto kilka przykładów.
Kod QR jako przekierowanie do miejsca pobrania aplikacji
Edukacja „zaszyta” w kodzie QR
Kod QR jako cześć naszej aplikacji
Kod QR jako przekierowanie do miejsca pobrania aplikacji
Łatwe i błyskawiczne przekierowanie do naszej aplikacji to pierwszy pomysł, jaki nam wszystkim pojawia się w kontekście kodu QR. Niezależnie od tego czy oferujemy aplikację mobilną czy desktopową – potencjalni użytkownicy chcą uniknąć procesu poszukiwania jej, kiedy już o niej usłyszą czy przeczytają. Zeskanowanie kodu to najszybszy sposób na skłonienie do pobierania aplikacji ze Sklepu Play i AppStore. Jeśli oferujemy aplikację desktopową to może to być również przekierowanie do sklepu Windowsa czy na stronę www.
Oczywiście umieszczanie kodu QR w przestrzeni cyfrowej nie jest najbardziej optymalnym jego zastosowaniem – przecież w stopce maila, na stronie czy w mailingu możemy umieścić link, który zadziała znacznie lepiej. Prawdziwa potęga kodu QR objawia się w świecie off-line. Opakowania produktów, wizytówki, billboardy, ulotki – to naturalne miejsce występowania tego rozwiązania. Jak więc optymalnie wykorzystać off-line do promowania naszej aplikacji. Ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia 😉 Gadżety reklamowe, naklejki na samochody czy drukowane materiały wręczane naszym klientom czy partnerom biznesowym to przykłady „pierwsze z brzegu”
Edukacja „zaszyta” w kodzie QR
Bądźmy realistami – trudno oczekiwać, że ktoś w pierwszym kontakcie z naszą aplikacją zdecyduje się na pobranie jej. Często zaproponowanie potencjalnym użytkownikom „drogi na skróty” może być prostą drogą do zniechęcenia ich do naszej oferty. Jaką mamy alternatywę – kod QR może edukować i kreować potrzebę pozyskania naszego rozwiązania.
Wykorzystajmy magiczny kwadracik by przekierować wstępnie zainteresowanego użytkownika na specjalnie przygotowaną stronę (tzw. landing page), kanał na Youtube czy do artykułu przygotowanego wspólnie z tematycznym portalem. Wszystko po to, aby przekonać zawartymi tam treściami do pobrania aplikacji czy stworzenia konta na www naszego rozwiązania.