MBT Media Sp. z o.o.
Konduktorska 33
40‑155 Katowice
Based in Poland, delivering worldwide.

Strona internetowa wakacyjnego obiektu na wynajem

Domy i apartamenty w górach, nad morzem lub w innych atrakcyjnych turystycznie regionach stają się coraz bardziej popularną inwestycją. Coraz więcej osób postanawia też wynająć turystom, do tej pory używane tylko prywatnie, domki letniskowe. Poniższy artykuł powstał z myślą o osobach, które oferują domek na wynajem i chcą wyróżnić się na tym coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

Ogólnodostępne systemy rezerwacji online – dla kogo?
Dlaczego warto stworzyć własną stronę internetową?
Przedstaw swoją ofertę
Wyróżnij się
Rezerwacja na własnej stronie internetowej
Wdrożenie modułu rezerwacji online
Opinie Twoich gości

Ogólnodostępne systemy rezerwacji online – dla kogo?

Coraz więcej rezerwacji na pobyty wakacyjne lub weekendowe składanych jest przez portale rezerwacyjne typu Booking.com czy Airbnb.com. W Polsce bardzo dobrze sprawdzają się też ogłoszenia na OLX.pl. Są to bardzo skuteczne metody dotarcia do potencjalnych klientów i zapełnienia kalendarza rezerwacji. Istnieją pensjonaty oraz domki na wynajem, które nie mają swojej strony internetowej i reklamują się tylko na takich portalach.

Rezerwacje z portali tego typu wiążą się jednak z różnymi opłatami (np.: za publikację lub promowanie dodanego ogłoszenia) oraz prowizjami od każdej rezerwacji. Prowizje serwisów rezerwacyjnych wahają się pomiędzy 10-20% kwoty transakcji. Dlatego niektórzy właściciele nieruchomości podnoszą ceny najmu w tych portalach. Z drugiej strony coraz bardziej świadomi klienci, odnajdując dany obiekt w serwisie rezerwacyjnym, szukają bezpośredniego kontaktu do właściciela, aby uniknąć kosztów prowizji i zarezerwować taniej. Co zrobić, by uniknąć dodatkowych kosztów? Własną stronę internetową! W takich sytuacjach najlepiej sprawdza się własna witryna, która wyświetla się w wyszukiwarce po wpisaniu nazwy widocznej w serwisach rezerwacyjnych.

Dlaczego warto stworzyć własną stronę internetową?

W momencie, w którym rozpoczynasz wynajem i budujesz swoją bazę klientów dobrze jest korzystać z zewnętrznych systemów rezerwacji. Z czasem – jeśli Twój domek spełnia oczekiwania gości – zaczną go polecać swoim znajomym, opiniować w Internecie lub po prostu do niego wracać. W takim przypadku najlepiej, aby mogli podać adres strony internetowej (wysłać linka) zamiast tłumaczyć jak znaleźć dane miejsce na portalu rezerwacyjnym wśród setek innych obiektów.

Własna strona internetowa to także możliwość przekazania informacji o Twoim obiekcie w ciekawy i indywidualny sposób. Dzięki temu Twoja oferta będzie unikalna i łatwa do zapamiętania – w odróżnieniu od jednego z setek tak samo wyglądających ogłoszeń w portalu rezerwacyjnym.

Przedstaw swoją ofertę

To jak? Decyzja o budowie strony internetowej dla Twojego obiektu wakacyjnego podjęta? Nie ważne czy to jest domek na wynajem czy apartament musisz swoim potencjalnym gościom w przejrzysty sposób zaprezentować, co oferujesz. Zacznij od rozbicia oferty na czynniki pierwsze. Przyłóż się do tego–czasem to, co wydaje Ci się oczywiste, dla użytkownika strony wcale takie nie jest. Dzięki dokładnym opisom zoszczędzisz nie tylko czas potencjalnych klientów, ale przede wszystkim własny. Zmniejszysz też liczbę zapytań, które nie zakończą się rezerwacją.

Dom, apartament czy pokoje?
Od razu po wejściu na stronę użytkownik nie powinien mieć wątpliwości, co oferujesz. Najlepiej w formie tekstowej i graficznej. Jeśli oferujesz apartament pokaż zdjęcie wnętrza, jeśli cały dom wybierz ujęcie domu z otaczającym go krajobrazem.

Location, location, location!
Nie pozwól, by użytkownik miał problem z określeniem adresu Twojego obiektu. Większość z nich za główny wyznacznik poszukiwanego miejsca wybiera właśnie lokalizację. Jeśli Twój dom znajduje się nad jeziorem – opisz to w odpowiedni sposób. Jeśli to właśnie jezioro jest główną atrakcją w okolicy napisz jak blisko się znajduje.

Wyposażenie
Dokładnie opisz wszystkie pomieszczenia oraz wyposażenie obiektu. W przypadku domów goście lubią dopytywać np. o wyposażenie kuchni, naczynia, środki czystości itp. W apartamencie i pokojach określ czy zapewniasz ręczniki i pościel. W jasny sposób opisz, co znajduje się w każdym z pomieszczeń i ile osób komfortowo może w nich nocować.

Dojazd
Pokaż użytkownikom mapę z zaznaczoną lokalizacją Twojego obiektu – najlepiej w formie interaktywnej mapy Google. Dzięki temu Twój gość jednym kliknięciem będzie mógł sprawdzić, ile czasu zajmie mu dojazd.

Okolica
Opisz główne atrakcje znajdujące się w okolicy. Wskaż przy każdej czy da się do niej dojść pieszo lub dojechać samochodem i ile to czasu to zajmie. Oprócz „suchej” informacji dobrze sprawdzi się także osobiste polecenie i opinia dotycząca danego miejsca.

Zdjęcia
Informacje o obiekcie, wyposażeniu czy lokalizacji podeprzyj jak największą liczbą zdjęć. Pisząc o kuchni pokaż zdjęcia kuchni. Pisząc o pięknym widoku na góry zilustruj to zdjęciem, itd. Pamietaj – „kupujemy” przede wszystkim oczami.

Cennik
Przygotuj osobną podstronę z cennikiem. Musi być przejrzysty i nie pozostawiający żadnych wątpliwości co do pobieranych opłat. Możesz podzielić go na sezony (wysoki, niski, świąteczny, itp), liczbę osób, rabaty przy dłuższych pobytach, dodatkowe opłaty za wynajem sprzętu sportowego lub korzystanie z jacuzzi. Nie pozwól, aby podczas rezerwacji goście zostali zaskoczeni opłatami, których nie widzieli w cenniku.

Rezerwacja
Na każdej z podstron umieść przycisk odnoszący do strony z warunkami rezerwacji (tj.: informacje o zaliczkach, minimalny czas pobytu, godziny zameldowania i wymeldowania) oraz informacją w jaki sposób można jej dokonać. Więcej o sposobach rezerwacji na własnej stronie internetowej przeczytasz w dalszej części tego artykułu.

Wyróżnij się

Zastanów się czym Twój obiekt wyróżnia się od konkurencji. Dla jakich gości będzie ciekawą propozycją, a także na jakich Tobie najbardziej zależy. Nastawiasz się na rodziny z dziećmi? Pokaż atrakcje jakie im zapewniasz (kącik dla dzieci, plac zabaw). Nie masz nic przeciwko imprezom i wieczorom kawalerskim/panieńskim? Napisz o tym! Opisz ile osób wygodnie się u Ciebie wyśpi. Zwróć uwagę na duży stół czy miejsce na grilla i ognisko. A może udostępniasz saunę i jacuzzi? Warto dorzucić informację o tym już na głównej stronie Twojego obiektu.

Spróbuj „zarazić” użytkownika odwiedzającego Twoją stronę internetową nie tylko informacjami o wygodach i wyposażeniu, ale także o tym, jak może spędzić u Ciebie czas. To właśnie „doświadczenia” i tzw. „momenty instagramowe” sprzedają obecnie najlepiej. Kąpiel w jacuzzi z widokiem na panoramę gór, kawa na balkonie z nieograniczonym widokiem na morze zrobią wrażenie na Twoich potencjalnych gościach. Doświadczeniem może też być spędzenie czasu w apartamencie ze stylowym i dopracowanym designem.

Szukasz wykonawcy swojej strony internetowej?

Rezerwacja online na stronie internetowej domku na wynajem

Pokazałeś już użytkownikom swoje miejsce. Wiedzą też, jak spędzą u Ciebie czas i przede wszystkim, że chcą to zrobić. Zdecydowany gość chce dokonać rezerwacji od razu, nie utrudniaj mu tego! Oczywiście możesz po prostu podać numer telefonu lub adres e-mail, pod którym można dokonać rezerwacji. Nie wszyscy jednak lubią kontakt osobisty. W dobie popularności zakupów przez Internet jesteśmy przyzwyczajeni do krótkiej i bezosobowej ścieżki zakupu. Takie rozwiązanie sugerujemy też naszym klientom. Możesz przekierować użytkownika na jeden z portali rezerwacyjnych. Oprócz kosztu prowizji ryzykujesz również tym, że podczas rezerwacji gość zobaczy inny obiekt, który także spełni jego oczekiwania i zdecyduje się na niego, albo odłoży decyzję w czasie. Chcesz, żeby został u Ciebie i zarezerwował!

Wdrożenie modułu rezerwacji online

Nie bój się wdrożenia systemu rezerwacji na swojej stronie internetowej. Jeśli zbudowana jest w oparciu o  WordPress, a większość obecnie jest (sami też wdrażamy strony w oparciu o ten CMS), masz do wyboru szereg wtyczek rezerwacyjnych, które możesz zainstalować stronie www. Są dostępne zarówno wersje darmowe jak i pluginy premium kosztujące do 100$. Długofalowo to sie opłaca, w porównaniu do kosztów obsługi i prowizji pośredników.

Przetestowaliśmy sporo gotowych rozwiązań i obecnie naszym klientom polecamy WP Booking System. Plugin jest łatwy w obsłudze, a jednak umożliwia bardzo dokładne skonfigurowanie procesu rezerwacji, który sprawdzi się zarówno w przypadku domu na wynajem, apartamentów, agroturystyki czy też małego pensjonatu. Sprawdzi się również, jako moduł rezerwacji dla wypożyczalni samochodów czy sprzętu sportowego.

WP Booking System
Wtyczka rezerwacyjna dla Wordpressa. Najważniejsze opcje:
dowolna ilość kalendarzy (jeden dla każdego pokoju, domku itp.)
ustawianie indywidualnych cen w zależności od daty, dnia tygodnia czy długości pobytu
możliwość ustawienia minimalnego czasu pobytu
możliwość tworzenia formularzy rezerwacyjnych
wyszukiwarka wolnych terminów z podglądem w formie kalendarza
powiadomienia e-mail na każdym procesie rezerwacji
wyliczanie kwoty zaliczki oraz płatności końcowej
możliwość podpięcia płatności online
synchronizacja z systemami rezerwacyjnymi, np. Booking.com, AirBnb, Tripadvisor

Dobrze zaprojektowana strona rezerwacji oprócz prostego i jasnego dla użytkownika formularza rezerwacji powinna zawierać także najważniejsze informacje dotyczące jego pobytu w Twoim obiekcie. Mogą to być np.:

Opinie Twoich gości

Opinie, które otrzymujesz po wizycie gości to cenny feedback, z wielu powodów. Oprócz wartościowych uwag, dzięki którym możesz jeszcze lepiej spełniać oczekiwania turystów, opinie spełniają jeszcze jedną bardzo ważną rolę. Są tzw. społecznym dowodem słuszności (ang. social proof) – dowodem na to, że Twoje miejsce istnieje, wzbudziło zainteresowanie innych, którzy zdecydowali się skorzystać. Idealnie, gdy po pobycie są zadowoleni:)

W Internecie każdego sezonu pojawiają się informacje o turystach, którzy wynajęli online letnią miejscówkę,  a po przyjeździe na miejsce okazało się, że nie istnieje. Ups… Niektórzy goście z tego względu boją się wpłacać zaliczki lub dokonywać pełnej płatności za pobyt przed dniem przyjazdu. Bardzo dobrze dać im możliwość zapłaty na miejscu. Jeśli jednak z jakiegoś powodu nie możesz tego robić (np. nie możesz za każdym razem czekać na gości, którzy mogą dotrzeć na miejsce o późnej porze) to właśnie opinie innych gości mogą skłonić ich do zaufania Twojej ofercie.

Nie miej oporów przez poproszeniem swoich gości o wystawienie opinii np. w mapach Googla. Im więcej, tym lepiej! Nawet jeśli czasem pojawi się opinia nie do końca pochlebna, warto! Potraktuj ją jako pole do poprawy, odpowiedz na nią merytorycznie, podziękuj za feedback. To uwiarygadnia Twój biznes! Proces pozyskiwania opinii możesz także zautomatyzować używając systemu rezerwacji na Twojej stronie internetowej.

Szukasz firmy, która wykona dla Ciebie stronę internetową domu na wynajem, apartamentu czy pensjonatu? Odezwij się do nas, wspólnie przygotujemy odpowiednią ofertę dla Twojego obiektu i wykorzystamy powyższą wiedzę, aby przyciągnąć do Ciebie nowych gości.

Poprzedni
Następny
Polecane wpisy
#Brief#Porady#Strony internetowe

Nowa strona internetowa – jak się przygotować do wdrożenia?

Czytaj więcej
#Porady#Strona www

Redesign i aktualizacja strony internetowej – czy warto?

Czytaj więcej
#Porady#Strony internetowe#Wtyczki WordPress

Wtyczki WordPress – czym są, do czego służą, jak wybrać?

Czytaj więcej
Wszystkie wpisy