MBT Media Sp. z o.o.
Konduktorska 33
40‑155 Katowice
Based in Poland, delivering worldwide.

Testy po aktualizacji WordPressa i wtyczek – jak to u nas wygląda?

W ramach naszej stałej obsługi stron co najmniej raz w miesiącu przeprowadzamy kompleksową aktualizację WordPressa, wtyczek oraz motywu. Aktualizacja tych elementów to tak naprawdę zmiana w kodzie strony i jak każda zmiana może wiązać się z pojawieniem się na stronie błędów, których wcześniej nie było. Programiści WordPressa oraz wtyczek starają się zapewnić jak największą zgodność swoich rozwiązań jednak ze względu na bardzo rozbudowane repozytorium dostępnych rozwiązań jest to trudne zadanie. Po aktualizacji trzeba upewnić się, że strona działa tak jak powinna i nie pojawiły się na niej niepożądane zmiany.

Dlatego dla każdej strony, którą mamy w stałej obsłudze rozpisujemy plan testów akceptacyjnych, który wykonywany jest po każdej przeprowadzonej przez nas aktualizacji strony. Testy opieramy na dedykowanych checklistach oraz automatycznie tworzonych screenshotach, które pozwalają nam sprawdzić czy strona wygląda i działa tak jak przed aktualizacją.

Jakie elementy podlegają testom?

Poniżej przedstawiamy kilka elementów, na które zwracamy szczególną uwagę podczas testów. Dla każdej strony przygotowujemy plan testów, w którym zawieramy również funkcje dedykowane danej witrynie. Testy przeprowadzamy w wersji desktopowej oraz mobilnej.

Wygląd strony
W oparciu o wykonane wcześniej zrzuty ekranu sprawdzamy czy strona wyświetla się poprawnie oraz czy aktualizacja nie wprowadziła na stronie niepożądanych zmian.

Funkcjonalność strony
W oparciu o przygotowany wcześniej plan testów sprawdzamy czy funkcjonalność strony nie została zmieniona.

Formularze kontaktowe/CTA
Sprawdzamy czy formularze kontaktowe poprawnie działają i wysyłają wiadomość na wskazany adres e-mail, a także czy wezwania do akcji (CTA – Call To Action) zawierają aktywne linki do numerów telefonów i innych danych kontaktowych.

Proces zakupu
W przypadku sklepów internetowych przechodzimy cały proces zakupowy, aby upewnić się, że użytkownik jest w stanie wybrać odpowiednie formy płatności, dostawy, poprawnie złożyć zamówienie oraz czy otrzymuje e-maile transakcyjne.

Dedykowane funkcjonalności
Jeśli na Twojej stronie znajdują się dodatkowe rozwiązania istotne dla użytkowników witryny – takie jak np. formularze rejestracji, zapisu na newsletter, integracje z API zewnętrznych systemów itp. – zostaną one uwzględnione w planie testów.

Każdy z naszych klientów może zgłosić nam elementy, które chciałby dodać do checklisty testowej swoje strony internetowej. Wystarczy się z nami skontaktować!

Szukasz firmy do obsługi swojej strony lub sklepu internetowego zbudowanego na WordPress/WooCommerce? Skontaktuj się z nami!

Jak wygląda raport z testów?

Po ręcznym przeprowadzeniu aktualizacji każdy punkt z planu testów weryfikowany jest przez naszego testera. W przypadku znalezienia błędów są one zgłaszane naszym programistom WordPress i naprawiane priorytetowo. Najważniejsze dla nas jest stabilne i poprawne działanie stron w naszej stałej obsłudze.

Po wykonaniu prac aktualizacyjnych, całościowym przetestowaniu strony i ewentualnych poprawkach – jesteśmy pewni, że strona działa poprawnie, a użytkownicy stron naszych klientów nie spotkają się problemami uniemożliwiającymi np. kontakt lub zakupienie produktu. W takim wypadku tworzony jest raport z testów w formie pliku PDF, który wysyłamy do klienta, a także umieszczamy w naszym autorskim systemie CRM w formie komentarza.

W raporcie znajdziesz aktualną listę przetestowanych elementów. Jeśli jakiś element wymaga Twojej uwagi – zostanie przy nim dodany odpowiedni komentarz. Każdy raport zawiera też datę i godzinę jego wykonania, a także imię i nazwisko osoby, która przeprowadziła testy.

Zobacz przykładowy plik z raportem > pobierz.

Raporty z aktualizacji wysyłane są na adresy e-mail wskazane przez naszych klientów. W każdym momencie możesz zgłosić/zmienić adresy na które wysyłane będą raporty.

Dodatkowo przed każdą aktualizacją wykonujemy backup oraz zrzuty ekranu strony – o ile nie mamy ich wykonanych automatycznie w przeciągu ostatnich 48h. Zarówno backupy jak i screenshoty możesz znaleźć w naszym systemie CRM w projekcie dotyczącym danej witryny.

Poprzedni
Polecane wpisy
#Aktualizacja www#Bezpieczeństwo www#Strona www

Aktualizacja strony www – ważna, ważniejsza, najważniejsza?

Czytaj więcej
#Ataki na stronę#Bezpieczeństwo#Hakerzy

5 najczęstszych ataków na WordPressa

Czytaj więcej
#Porady#Strony internetowe#Wtyczki WordPress

Wtyczki WordPress – czym są, do czego służą, jak wybrać?

Czytaj więcej
Wszystkie wpisy