MBT Media Sp. z o.o.
Konduktorska 33
40‑155 Katowice
Based in Poland, delivering worldwide.

Kod QR – jak wykorzystać go w kontekście naszej aplikacji?

Kod QR potrzebował wiele czasu, aby zadomowić się w naszej świadomości. O ile handel, logistyka czy produkcja od początku dostrzegły korzyści z zastosowania tej turbo wersji stosowanego dotychczas kodu kreskowego, o tyle przeciętni użytkownicy powoli skłaniali się do skanowania go swoją komórką. Zmieniały się nasze smartfony, zwiększała się liczba zastosowania kodu QR i nagle obudziliśmy się w czasach, gdy coraz trudniej wyobrazić nam sobie funkcjonowanie bez tego udogodnienia.

Podczas gdy kod kreskowy przechowuje informacje w poziomie, kod QR robi to zarówno w poziomie, jak i w pionie. Dzięki temu kod QR może pomieścić ponad sto razy więcej informacji. Dziś, kiedy wygenerowanie takiego kwadracika na własne potrzeby jest dziecinnie łatwe, możemy zastanowić się, jak może wesprzeć naszą nową / planowaną aplikację. Oto kilka przykładów.

Kod QR jako przekierowanie do miejsca pobrania aplikacji
Edukacja „zaszyta” w kodzie QR
Kod QR jako cześć naszej aplikacji

Kod QR jako przekierowanie do miejsca pobrania aplikacji

Łatwe i błyskawiczne przekierowanie do naszej aplikacji to pierwszy pomysł, jaki nam wszystkim pojawia się w kontekście kodu QR. Niezależnie od tego czy oferujemy aplikację mobilną czy desktopową – potencjalni użytkownicy chcą uniknąć procesu poszukiwania jej, kiedy już o niej usłyszą czy przeczytają. Zeskanowanie kodu to najszybszy sposób na skłonienie do pobierania aplikacji ze Sklepu Play i AppStore. Jeśli oferujemy aplikację desktopową to może to być również przekierowanie do sklepu Windowsa czy na stronę www.

Oczywiście umieszczanie kodu QR w przestrzeni cyfrowej nie jest najbardziej optymalnym jego zastosowaniem – przecież w stopce maila, na stronie czy w mailingu możemy umieścić link, który zadziała znacznie lepiej. Prawdziwa potęga kodu QR objawia się w świecie off-line. Opakowania produktów, wizytówki, billboardy, ulotki – to naturalne miejsce występowania tego rozwiązania. Jak więc optymalnie wykorzystać off-line do promowania naszej aplikacji. Ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia 😉 Gadżety reklamowe, naklejki na samochody czy drukowane materiały wręczane naszym klientom czy partnerom biznesowym to przykłady „pierwsze z brzegu”

Edukacja „zaszyta” w kodzie QR

Bądźmy realistami – trudno oczekiwać, że ktoś w pierwszym kontakcie z naszą aplikacją zdecyduje się na pobranie jej. Często zaproponowanie potencjalnym użytkownikom „drogi na skróty” może być prostą drogą do zniechęcenia ich do naszej oferty. Jaką mamy alternatywę – kod QR może edukować i kreować potrzebę pozyskania naszego rozwiązania.
Wykorzystajmy magiczny kwadracik by przekierować wstępnie zainteresowanego użytkownika na specjalnie przygotowaną stronę (tzw. landing page), kanał na Youtube czy do artykułu przygotowanego wspólnie z tematycznym portalem. Wszystko po to, aby przekonać zawartymi tam treściami do pobrania aplikacji czy stworzenia konta na www naszego rozwiązania.

Aplikacja webowa, aplikacja mobilna?

Kod QR jako cześć naszej aplikacji

Jak już wspomnieliśmy – największa korzyść z zastosowania kodów QR pojawia się na styku świata off‑line i on‑line. Dlaczego więc nie wykorzystać tego, aby użytkownikom naszej aplikacji korzystało się z niej szybciej i wygodniej. Coraz więcej apek służy klientom, pracownikom czy kontrahentom, są im dedykowane i przygotowane by wspierać nasz biznes.
Kiedy analizujemy procesy, które mają być realizowane w tworzonych przez nas aplikacjach mobilnych, zawsze zastanawiamy się czy składające się na niego czynności do wykonania są konieczne. Nie zawsze wykonanie sekwencji: wypełnij pola, dodaj numer widniejący w określonym miejscu a następnie potwierdź jest najkrótszą drogą dla użytkownika. Dziś, kiedy kody QR odczytywane są poprzez wykorzystanie aparatu w każdym smartfonie, zawsze w takich sytuacjach jedną z opcji, którą bierzemy pod uwagę jest kod QR. Jeśli odpowiedź brzmi „tak”, nasz Klient może zdecydować czy zamiast zmuszać użytkowników do zrobienia czegoś w aplikacji nie lepiej zaprosić go do skorzystania z kodu QR, który umieściliśmy w określonym miejscu. Zawsze przyjemniej – czekając na swój stolik w restauracji – zapoznać się z menu na ekranie telefonu, niż z irytacją czekać, aż siądziemy i otrzymamy je od kelnera, prawda? 😊

Poprzedni
Polecane wpisy
#Aplikacja#check lista#jak zacząć

Aplikacja internetowa – od czego zacząć?

Czytaj więcej
#Automatyzacja#Generator dokumentów#Innowacje

DOKTOMY – poznajmy się

Czytaj więcej
#Aplikacja mobilna

Jak zdefiniować najlepszy pomysł na własną aplikację mobilną?

Czytaj więcej
Wszystkie wpisy