MBT Media Sp. z o.o.
Konduktorska 33
40‑155 Katowice
Based in Poland, delivering worldwide.

WooCommerce – narzędzie gotowe na wielkie sprzedawanie

Dni poprzedzające święta to okres największego ruchu na internetowych platformach sprzedażowych. Skupia się on na największych serwisach, jak Allegro czy OLX, ale oznacza również ogromne wyzwania dla tysięcy mniejszych sklepów. Znaczna ich część działa w oparciu o rozwiązanie WooCommerce.

To największa wtyczka eCommerce dla WordPress, która zapewnia kompleksowe i wszechstronne rozwiązania dla każdej firmy. Dzięki modelowi open source, nieskończonym opcjom dostosowywania oraz obszernej bibliotece wtyczek i motywów, jest to idealna platforma dla sprzedawców internetowych.

Jak zawsze w przypadku najpopularniejszych wtyczek WordPress, jej twórcy dbają o to, aby jak najczęściej dostarczać kolejne ulepszenia, optymalizacje oraz poprawki błędów w kolejnych aktualizacjach. Każda nowa wersja ma na celu uczynienie WooCommerce bardziej wydajnym i przyjaznym dla użytkownika. Co zmieniło się w tym rozwiązaniu na przestrzeni ostatnich miesięcy?

 

  1. Inteligentniejsze bloki kolekcji produktów

Ulepszone bloki kolekcji produktów WooCommerce zapewniają klientom bardziej przejrzysty i inteligentny sposób przeglądania katalogu. Można go na przykład zmodyfikować tak, aby prezentował produkty z najlepszymi recenzjami, przecenione, najnowsze lub najczęściej sprzedawane.

Bloki te usprawniają proces odkrywania produktów, redukując liczbę kliknięć i czyniąc nawigację bardziej intuicyjną. Klienci mogą szybciej znaleźć to, czego szukają, minimalizując liczbę rezygnacji i zwiększając zaangażowanie.

Bloki produktów mogą być dostosowywane za pomocą filtrów, kategorii lub polecanych produktów, upewniając się, że to, co widzi klient, jest zgodne z jego potrzebami i preferencjami.

Szybszy i łatwiejszy sposób odkrywania produktów ma przełożyć się na większe szanse konwersji. W przypadku tradycyjnych bloków klienci mniej zdecydowani i otwarci na sugestie – np. poszukujący pomysłu na prezent – mogli doświadczać poczucia rozproszenia lub przytłoczenia zbyt wieloma opcjami. Inteligentniejsze bloki produktów pozwalają wyselekcjonować to, co widzą, natychmiast prezentując odpowiednie produkty i ułatwiając dodawanie produktów do koszyka.

 

  1. Zdalne rejestrowanie błędów

Każdy sklep internetowy jest tak dobry, jak wrażenia jego użytkowników. Nic nie obniża sprzedaży skuteczniej niż mnożące się usterki techniczne. WooCommerce 9.4 wprowadza zdalne rejestrowanie błędów, które umożliwia wychwytywanie i reagowanie na problemy w czasie rzeczywistym. Oznacza to między innymi natychmiastowy wgląd w błędy oraz możliwość proaktywnego rozwiązywania problemów.

Dzięki zdalnemu rejestrowaniu błędów nie trzeba już czekać, aż klienci zgłoszą problemy. To większa kontrola nad sytuacją i możliwość szybkiego rozwiązywania  drobnych problemów, zanim przerodzą się one w poważny ból głowy.

WooCommerce czy dedykowane rozwiązanie? Zapraszamy do konsultacji

  1. Integracja z markami WooCommerce ‑ budowanie lojalności wobec marki bezpośrednio w witrynie

Lojalność wobec marki jest wszystkim w eCommerce, a dzięki WooCommerce 9.4 popularne rozszerzenie Brands jest teraz wbudowane bezpośrednio w rdzeń WooCommerce.

Pozwala to tworzyć strony i nawigację dedykowane dla każdej marki, dodawać szczegółowe informacje o marce bezpośrednio na stronach produktów czy udostępniać opcje nawigacji dla konkretnych marek poprzez filtrowanie wyszukiwania według marek.

Zastosowanie tego rozwiązania daje znacznie szersze możliwości, wykraczające poza promocję marek. Na przykład, jeśli klient szuka produktów przyjaznych dla środowiska lub o wysokiej jakości, dedykowane strony marek ułatwiają im znalezienie i zakup tych produktów. Dostosowując się do konkretnych preferencji marki, powstają bardziej spersonalizowane, angażujące relacje klienta ze sklepem, które zachęcają do ponownych zakupów.

 

Co jeszcze zmieniło się w kolejnych aktualizacjach z ostatnich tygodni?

Pierwotna aktualizacja w postaci wersji 9.4. została uzupełniona o kolejne, zawierające głównie poprawki błędów oraz poprawiające stabilność działania. Kolejne „service pack’i” 9.4.1 oraz 9.4.2 skupiły się między innymi na:

 

 

A tuż przed świętami….

Wprowadzona „na dniach” aktualizacja oznaczona jako 9.5 oferuje kolejne optymalizacje. Nowe typy kolekcji i opcje sortowania dają więcej miejsca na prezentację produktów. Nowe powiadomienia e‑mail o nieudanych płatnościach i statusie płatności na paragonach poprawiają informacje o gwarancji i jej udzielaniu. Przyspieszony proces tworzenia konta oraz płynniejszy proces połączenia z WordPress.com poprawiają jakość obsługi klienta.

 

Poprzedni
Polecane wpisy
#Strona www#WordPress#Wtyczki WordPress

Wtyczka WordPress w wesji PRO: nieszablonowy pomysł na „prezent last-minute”

Czytaj więcej
#Omnibus#WooCommerce#Wtyczki WordPress

Omnibus i WooCommerce – zestawienie dostępnych wtyczek

Czytaj więcej
#eCommerce#Integracja#Płatności

Nowe płatności PayPal WooCommerce

Czytaj więcej
Wszystkie wpisy